NEFROLOGIJA

Nefrologija u poliklinici Naissa

Nefrologija je grana interne medicine koja se bavi proučavanjem rada, funkcijom i bolestima bubrega i organa mokraćnog sistema. Termin nefrologija je nastao od starogrčkih reči nefro (νεφρό), koja označava bubreg i logos (λόγος) – nauka. Nefrolog je doktor, specijalista interne medicine, koji je završio subspecijalizaciju iz područja nefrologije. Bavi se prevencijom, dijagnostifikovanjem i lečenjem bolesti bubrega.

Nefrološka obrada bolesnika i nefrološki pregled se pored detaljnog razgovora i kliničkog pregleda na osnovu indikacija proširuje laboratorijskim ispitivanjima krvi i urina, ultrazvučnim pregledom bubrega i urinarnog trakta, MSCT urinarnog trakta, mikrobiološkim analizama (urinokultura, brisevi, analize ejakulata).

U poliklinici Naissa opremljeni smo savremenim aparatima najnovije generacije, a našim pacijentima nudimo usluge procene, analize i preporuke za lečenje i dalje praćenje nefroloških bolesti.

Usluge dijagnostike i lečenje nefroloških bolesti

• Specijalistički nefrološki pregled

• Lečenje problema sa mokrenjem
  • Lečenje urinarne inkontinencije
  • Lečenje upala mokraćne bešike – cistitis
  • Lečenje problema sa prostatom
  • Konsultacija nefrologa specijaliste

Zakažite pregled kod nefrologa
Problemi sa mokrenjem - urinarna inkontinencija
Nefrološki problemi kamen u bubregu

Cene usluga iz oblasti nefrologije

Naš tim eminentnih stručnjaka i vrhunskih lekara specijalista nefrologa, uz pomoć najsavremenije opreme, brine o vašem zdravlju i pruža medicinske usluge po pristupačnim cenama. Neke od tih usluga se mogu obaviti na terenu, kod pacijenata u kući ili stanu.

Nefrološki problemi i kliničke poteškoće bolesnika

U okviru nefrologije leči se veliki broj zdravstvenih problema vezanih za bubrege i mokraćni sistem i prostatu, a najčešći razlozi poseta nefrologu su problemi sa mokrenjem. Problemi sa mokrenjem mogu biti različiti. Bol pri mokrenju, koja se obično opisuje kao blaže ili jače peckanje, najčešće je posledica infekcije mokraćnih puteva, upale penisa ili kamenca u bubrezima ili u mokraćnoj bešici. Sporo ili slabo mokrenje često se javlja kod starijih muškaraca zbog uvećane prostate. Simptomi se mogu pojaviti i kod starijih žena zbog slabosti mišića mokraćne bešike. Nesposobnost mokrenja najčešće muči muškarce. Može biti posledica prepreke (npr. kamenca ili urodjene anatomske deformacije) u mokraćnoj bešici, mokraćovodu kao i povećane prostate. Ponekad se pojavi i kod žena, usled trudnoće ili mioma materice koji pritiskaju mokraćovod.

Najčešći razlog nastanka problema nevoljnog i nekontrolisanog mokrenja (inkontinencije) su promene anatomskih odnosa u donjem delu mokraćnog sistema. Problem je dva puta češći kod žena nego kod muškaraca, a puno je češći kod žena starijeg životnog doba. Nekim ženama mokraća krene kad čuju zvuk vode koja teče ili su im ruke umočene u vodu. Drugima se događa da imaju nagon za mokrenjem koji ne mogu kontrolisati. Žena s urinarnom inkontinencijom može takodje imati i druge simptome: jaki nagon za mokrenjem bez obzira da li je mokraćna bešika puna ili prazana, učestalo mokrenje (žena mokri svaka 2 sata ili češće, ili više od 7 puta na dan), noćno mokrenje (mokrenje više od 2 puta noću), bolno mokrenje, mokrenje u snu.

Problem inkontitnecije u velikoj meri narušava kvalitet života. Većina ljudi mokri četiri do šest puta dnevno, zavisno od količine tekućine koju unesu u organizam kao i količine i vrste telesnih aktivosti. Često mokrenje može biti posledica uzimanja velike količine tekućine ali i infekcije mokraćnih puteva, nadraženosti zbog peska ili kamenca u mokraćnoj bešici i bubrezima, povećane prostate, dijabetesa ili nelagodnosti (anksioznosti). Odredjeni problemi s mokrenjem mogu biti posledica trajnog poremećaja nervnog sistema, npr. multiple skleroze.

Najčešće bolesti koje dovode bolesnika nefrologu su bolesti bubrega i mokraćnog sistema. Najčešće su upalne prirode izazvane bakterijama, virusima ili gljivicama (imunološka i neimunološka upala bubrega – glomerulonefritis, upala mokraćne bešike – cistitis, pijelonefritis).